works_phim_killers_sams.jpg

 

@轉載請註明:萊特一號(Pixnet-light1)並包含網址,請互相尊重。

 

-----------------------------------------------------------------

人生中一定要做的一件事:到The Killers的現場嗨一整晚,流淚、大笑、嘶吼,

然後在The Killers的音樂中出發,去看一個新世界,

去找回遺失的熱情與不顧一切的衝動。

我所感受的感受,都在這裡。

原來一直以來,我所追求的,不過是如火光乍現一般,幽微的影子。

人生嘛。

讓我們指著彼此的鼻子戲謔地大笑,

讓我們在無所事事的下午時分搭著肩隨處閒晃。

不過是人生嘛。

-----------------------------------------------------------------

 

------------------------------------------------------------------------

Read my mind /Translated by (萊特一號)Pixnet-light1 ®

-----------------------------------------------------------------------

On the corner of main street
就在大街上的轉角
Just tryin’ to keep it in line
我只能試著讓一切保持原樣
You say you wanna move on and
而你說你想離開此地
You say I’m falling behind
而你說我已被遠遠地拋在後頭

Can you read my mind?
但你能看透我的心嗎
Can you read my mind?
你能讀懂我的心嗎
  
I never really gave up on
我從來沒有真正放棄過
Breakin’ out of this two-star town
也不曾想逃離這雙星閃爍的城鎮
I got the green light
即使我可以就這樣大喇喇地離去
I got a little fight
雖然我捲入一場小小的爭鬥
I’m gonna turn this thing around
但我將會扭轉局面 讓一切事情好轉

Can you read my mind?
你真的了解我嗎
Can you read my mind?
你能看透我的心嗎

  
The good old days, the honest man;
美好的舊日時光 誠實的人們
The restless heart, the Promised Land
從不停歇的心臟跳動 我們的應許之地
A subtle kiss that no one sees;
一個無人知曉 狡猾的輕吻
A broken wrist and a big trapeze
一隻斷掉的手腕和一座巨大的鞦韆

Oh well I don’t mind, if you don’t mind
哦 好吧 如果你根本不鳥這一切 其實我也毫不在乎
‘Cause I don’t shine if you don’t shine
因為我明白 只有你才能使我閃閃發光
Before you go, can you read my mind?
但在你離去之前 在你離去之前 你可以試著看懂我的心嗎

  
It’s funny how you just break down
這有多麼令人發噱 當你才剛體悟失敗
Waitin’ on some sign
只好等待一些從天而降的信號
I pull up to the front of your driveway
現在我卻在你的車道前停下來
With magic soakin’ my spine
等待著魔法遍佈我全身

Can you read my mind?
你能明白我的心意嗎
Can you read my mind?
你能懂我在想什麼嗎

  
The teenage queen, the loaded gun;
青澀的少女皇后和 滿載的槍械
The drop dead dream, the Chosen One
凋謝的夢和 命運之人
A southern drawl, a world unseen;
一種南方語調和一個 被遮蔽的世界
A city wall and a trampoline
城市裡的一道牆和彈簧床

Oh well I don’t mind, if you don’t mind
好吧 好吧 我才不在乎呢 如果你根本不屑一顧
‘Cause I don’t shine if you don’t shine
因為我清楚明白 失去你 我無法散發屬於我的光芒
Before you jump
在你跳躍之前
Tell me what you find when you read my mind
告訴我 告訴我 你在我的心裡看見了什麼

  
Slippin’ in my faith until I fall
在我堅持的信念裡不停滑跤 直到我爬不起身
You never returned that call
而你卻從不回應我內心的呼喊
Woman, open the door, don’t let it sting
嘿女人 開啟我的心門 釋放我的痛楚
I wanna breathe that fire again
我要再次在熊熊火光中奮力一搏

She said I don’t mind, if you don’t mind
她說:我才不在乎他不在乎的這一切
‘Cause I don’t shine if you don’t shine
因為我知道 沒有他 我也無法散發光芒

Put your back on me
再次依靠我吧
Put your back on me
再次信賴我吧
Put your back on me
請你 請回到我身邊吧
The stars are blazing like rebel diamonds cut out of the sun
燃燒的星星如同反抗太陽光芒的鑽石
Can you read my mind
你看見我的真心了嗎

 


Can you READ my mind...?

 

 

 

-------------------------

~工商廣告時間^ㅈ^~

Better Life; Better Choice!

為了孩子們正在認真經營XD





arrow
arrow
    全站熱搜

    light1 發表在 痞客邦 留言(5) 人氣()